Jan Malmsjö, 1967-års schlagerkung

 

Kommentarer
Postat av: Tomas

Kommer mycket väl ihåg "En sång en gång för länge sen , svensk version av Green green grass of home".Mina favoriter Hootenanny singers gick upp på listan med den låten, men fick snart konkurrens av Jan Malmsjös version som ju var betydligt mer framgångsrik på listan , det kunde jag inte smälta. Jag var 10 år gammal o riktigt sur på Jan Malmsjö. Men det var då det, idag tycker jag han är en fantastisk skådespelare o sångare. Lyssnar gärna o ofta på hans insjungning av den tonsatta Hjalmar Gullberg-dikten " Kyssande vind" .Magiskt är bara förnamnet. Med vänlig hälsning Tomas

2018-01-25 @ 16:45:35
Postat av: Roger

Hej Tomas! Jan Malmsjö är en av mina stora favoriter. En man med bredd, en stor entertainer, skådespelare och sångare. Ja, även dansare. För en tid sedan såg jag Fanny och Alexander. Jan Malmsjös rolltolkning av den onde prästen, var och är en prestation.

Mvh Roger

2018-01-25 @ 23:21:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0