Brage

 
Brage, min jobbarkompis finns inte längre. Vi jobbade tillsammans först vid Furunäsets sjukhus, senare vid Öjeby sjukhem. Det blev nära på 25 år. Minnena är många, trevliga sådana. En sak som jag genast kommer att tänka på är när vi två satt vid köksbordet på Transportcentralen i Öjebyn och löste korsord tillsammans. När Brage såg mig använda bläckpennan, brukade han genast protestera. "Nej, Roger, INTE med bläck det ska vara blyerts!"
 
Vila i frid, Brage!
 
I rökrummet på Furu. Närmast kameran Brage, bredvid Harry. Vi löste många världsproblem både i "gaskammaren" som vid fikabordet.
 
Transportcentralen, Öjeby sjukhem, hösten 1999. Vid köksbordet sitter fr v Naser Alfasar, Brage Lindgren och Bruno Lindström.
 
Vid samma köksbord vid samma tidpunkt, fr v Roger Lindqvist, Brage Lindgren och Bruno Lindström. Det var vid det här bordet som vi löste våra korsord vid vårt fika kl 9 om morgnarna. Ibland tillsammans, ibland med varsitt korsord. En härlig tid i mitt liv att tänka tillbaka på.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0