I den himmelska biografsalongen

 
Nämner man namn som Anita Björk eller Doris Svedlund och en filmtitel som Moln över Hellesta, så dyker det plötsligt upp en bild av min mor där hon sitter förväntansfull framför vår gamla svartvita tv-apparat med en kopp kaffe och ett gott bakverk som tilltugg. Jag hade även en faster som liksom min mor älskade svenska långfilmer.
 
Det hände ibland att de två damerna åkte med bussen in till stan för att titta på film. Naturligtvis en svensk långfilm. I den andan är jag uppfödd. Min mor är borta idag, men om det finns tillgång till en biografsalong uppe i himlen, så är jag rätt säker på att hon sitter där tillsammans med min faster, och kanske är det Moln över Hellesta som syns på den vita bioduken.
 
Roger  
 
PS. Moln över Hellesta hade premiär den 24 november 1956.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0