Min första "Kuvakasettinauhuri" /1978

 
Yes! Min allra första videobandspelare inköpt på Beliva i Piteå. Videobanden var fyrkantiga och tjocka. Tyvärr så kommer jag inte ihåg summan, men det rörde sig om några tusenlappar. Jag har för mig att jag offrade mitt gage till denna intressanta uppfinning. Två av de allra första programmen jag spelade in var filmen "Sven Klangs kvintett" och en konsert från Gröna Lund med trumslagaren Buddy Rich. Jag minns att någon i vänkretsen ville att jag skulle spela in Melodifestivalen som sändes lördagen den 11 februari 1978. Samma kväll spelade vi på populära Perudden utanför Piteå. Jag tror inte att jag spelade in.
 
Den kvällen kom Kikki Danielsson med "Miss Decibel" och Björn Skifs med "Det blir alltid värre framåt natten" på samma plats och poäng. Sedan juryn hade överlagt så blev Björn Skifs festivalens vinnare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0