Sivs Ur & Guld /1957

"30 sekunder från Busscentralen - mitt emot Telegrafen".
Premiär: onsdagen den 4 december kl. 12.00.
 
 
 
När boken om Piteå på 60-talet kom 1995, pryddes omslaget av Helena Nordström och Agnetha Lundström med Sivs Ur & Guld i bakgrunden. Lasse Eriksson är komikern från Piteå som gick bort alldeles för tidigt. Även Staffan Öberg är borta idag. Fotografen Hans G Pettersson är fortfarande still going strong. Hasse är vår äldste sons svärfar och morfar till Loke, 4 år. Hasse som i egenskap av pressfotograf under nära 50 år har många intressanta historier att berätta. Vid gemensamma middagar brukar jag be honom delge mig sina historier. Mötet med Olof Palme i ett hotellrum i Luleå har jag dokumenterat på bloggen. Likaså mötet med de sovjetiska hockeyspelarna vid VM-turneringen 1969-70. Det finns mycket mer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0