Svensktoppen

 
Lördag 1964-08-01
 

Kommentarer
Postat av: Tomas

Hej Roger !
Jag blir ledsen när jag ser Jailbird singers på 4e plats eftersom jag då tänker på Tony Granqvists tragiska livsöde , han som var det musikaliska geniet o motorn i gruppen, o när han blev pappa till en liten flicka 1965 så avled han strax därefter. De andra killarna , "Masen" o "Korpen" återföll tyvärr sen till brottslighet eftersom gruppen sprack efter Tonys död. Man kan inte låta bli att tänka på hur bra allt hade varit om Tony fått leva , både för Tony o många andra människor. Världen är tyvärr ofta väldigt orättvis.
mvh Tomas

2020-05-05 @ 11:18:43
Postat av: Roger

Hej Tomas!
Jodå, jag håller med dig. När tv-dokumentären om Jailbird Singers visades för nåt år sedan så satt jag som fastklistrad i soffan. Den som imponerade mest på mig var Tony Granqvist. Vilken röst, vilken otroligt fin sångare. Jag säger som Gunde Svan brukar säga "jag fick ståpäls". "Masen" lever väl fortfarande, men "Korpen" är borta. Jag brukar lyssna ibland på killarna på youtube. /Roger.

2020-05-05 @ 16:38:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0