Julen 1974

Jag har gjort en djupdykning i mitt bildarkiv där mina nära och kära finns. Ett sätt att både minnas och att hålla dem vid liv. När jag besöker de platser och ställen där de nära och kära en gång fanns, så känner jag fortfarande av deras närvaro.
 
Mamma julpyntar i vårt vardagsrum. Den där morgonrocken som hon hade på sig, det var min.
 
Min pappa som älskade att klä ut sig i de mest olika munderingar, var som klippt och skuren för sin roll som jultomte. Julaftonen det här året 1974 firade vi hos min moster Ellys familj på Krangatan i Piteå.
 
Pappa jultomte, min mor med barnbarnet Mathias, 8 månader samt min moster Elly. Det var Mathias allra första möte med tomten.
 
Tomten John, lägger sin hand på min morfar Sanfrids axel, medan Mathias och hans mormor tittar på.
 
Mathias, som fyller 47 år den 6 april 2021, tittar lite fundersam på jultomten.
 
I december 1974 spelade vi i Rolf Åhmans på följande ställen:
 
6.12 Forum Luleå. 7.12 Kåbdalis FH. 14.12 Perudden, Svensbyn. 20.12 Forum Luleå. 21.12 Jouksengi. 25.12 Logen Långträsk. 26.12 Kåbdalis FH. 27.12 Spiltan Travrestaurangen Boden. 28.12 Bergskolan, Bergnäset. 31.12 Logen Långträsk.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0