Eric Nelson

ERIC NELSON, utnämnd till årets advokat 2021. Han är en släkting till mig på min fars sida. Eric besökte oss i Hortlax sommaren 1991 tillsammans med sina föräldrar Jerry och Sandy Nelson.
 
Eric är advokat och var den som agerade försvarsadvokat åt fd polismannen Derek Chauvin som så småningom fälldes för George Floyds liv i Minneapolis den 25 maj 2020. Ett fall som blev vida känt över hela världen. Eric rådgjorde först med sin advokatbyrå Halberg Criminal Defense samt sin familj innan han åtog sig det mycket uppmärksammade uppdraget.
 
 
Till vänster i finsoffan hemma hos mina föräldrar i Bergsviken sommaren 1991, Eric med sin far Jerry samt min pappa, John samt jag och min son Robert. Min far var kusin med Jerrys mor Syrena f. Vikström.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0