Familjen LINDQVIST /1968

 
Flygfoto från sommaren 1968. Här bodde jag med mina föräldrar och min nio år äldre syster. Alla mina kompisar bodde runtomkring. Huset finns kvar än idag, fast obebott. På samma tomt byggde vi ett Älvsbyhus 1987. Där bodde vi i 30 år. Först fem år i det gamla huset, därefter 25 år i det nya huset. Idag bor yngsta sonen Daniel här med sin familj. Under mina barndomssomrar sprang jag här barfota i det gröna gräset. Idag 2022 är det Mateo som springer här, lillasyster Mila är ännu för ung för att springa, men det kommer. Alldeles i vår närhet fanns en skog där vi lekte på somrarna och där vi byggde kojor. Jag fick förmånen att växa upp i en mycket trygg och varm miljö.
 
 
Den här bilden togs av min systers kille Henning 1968. Jag var väl troligen på väg till någon kompis med min cykel Everton. Livet lekte!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0