Klimatexperterna... jo, jag tackar jag.

Jag undrar var den mycket varma och torra sommaren 2023 tog vägen. Just nu så regnar det. Det har så gjort under dagen också. Ser man på väderkartan så fortsätter både regnet och de låga temperaturen. Det proklamerades både högt och tydligt från de sk "klimatexperterna" att sommaren 2023 skulle bli ungefär lika varm som 2018.
 
Häromdagen så serverade AB nyheten om att: "Så kan vädret bli 2030". Nu finns det ingen hejd på idiotin. SMHI kan släppa en 10-dygnsprognos. Även en prognos 15 dagar framåt om man har tur. Men hur i jösse namn kan man veta hur vädret kommer att se ut om ca 7 år? Om man nu har den gåvan, då tycker jag att Aftonbladet och Expressen kan uppträda på Kiviks marknad (om den nu finns kvar förstås).
 
Roger Lindqvist.
 
PS. Jag är ingen klimatexpert. Men jag har fortfarande kvar en jättestor portion av hederligt sunt bondförnuft.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0