VARFÖR?

Varför är våran religion (den kristna) inte lika viktig som andras religioner? Varför känns det ibland som att man nästan måste ursäkta sig för att man är svensk? Danmark har betydligt tuffare lagar än oss. Men jag har aldrig hört någon kalla danskarna för rasister och nazister. Men härhemma måste man passa sig. I Norge är man förvånad över hur vi svenskar har låtit det svenska samhället nära på förfalla. Våra grannländer har med andra ord en helt annan slags uppfattning än vi har här i Sverige. Många ser på men tittar bort alltför mycket. Det är känsligt, säger man. Jag vill nog hellre påstå att många lider av en feghet, då speciellt våra politiker.
 
Om någon skulle slå din hustru, dina barn eller barnbarn. Skulle du bara stå och titta på? Inte jag i alla fall. Den känslan av att endast titta på upprör mig. Hur kommer det sig att både politiker, journalister och "vanligt folk" väljer att inte bry sig? Man ser med sina ögon, men väljer att vara tyst med sin mun.
 
Något är mycket galet.
 
Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0