Sommaren 1958 hemma hos farmor och farfar

Till vänster jag i knät hos min farfar Amandus, till höger min farmor Hanna med barnbarnsbarnet Kenneth i sitt knä. Kenneth Sandström var son till min kusin Gun Sandström f. Lindqvist. Hon var född 1935 hela 12 år äldre än mig. Många tog för givet att jag och Kenneth var kusiner, men så var det inte. Men vi är födda samma år, 1957. Bilden togs hemma på den tomten där mina farföräldrar bodde vid Hortlaxvägen i Övremarken, Hortlax.
 
Ett tidigt foto på farmor och farfars hus i Övremarken. Till höger i bild syns den kiosk som farfar byggde där det såldes bl a olika go´saker.
 
Så här minns jag deras hus.
 
Amandus och Hanna Lindqvist på trappan till sitt hus sommaren 1963.
 
 Flygfoto över deras tomt och hus sommaren 1958. Samma år som den svartvita bilden togs på oss fyra tillsammans.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0