DANS I AFTON /1989

I Sörbyn har jag spelat många gånger.
 
 I Furulogen har jag också spelat.
 
 Likaså i Logen Vändträsk. Logen blev så småningom lågornas rov och finns alltså inte kvar.
 
 
 
 
På Tärendöholmen har jag spelat, den kvällen höll myggen på att käka upp oss levande.
 
 
I Mogenlogen på Storheden i Luleå har jag spelat, även på Onkel Sam i Boden. Mogenlogen är också ett minne blott.
 
 På Brännaberget i Överkalix spelade vi bl a annat midsommaraftonen 1975. Det fanns 2.000 dansande den kvällen. På utescenen uppträdde den kvällen under våran paus Pierre Isacsson och Gimmicks. Senare i livet blev jag bekant med trummisen Stephan Möller i Gimmicks. Då kände vi inte varandra.
 
Två dansställen som jag också spelade på. I Kanislogen var vi ofta på somrarna. Logen finns kvar men används inte mer.
 
 
NSD ¤ FREDAG DEN 28 JULI 1989.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0