Striden om Furunäsets växthus /1980

 
- Det är vansinnigt att riva en sådan här anläggning som fungerar och i stället kosta på pengar till en ny anläggning, menar Olof Lidström.
 
 
 
 
 
PITEÅ-TIDNINGEN ¤ TORSDAGEN DEN 10 JULI 1980.
 
Det här minns jag mycket väl. Christer och Olof som jobbade i trädgården gick omkring med en lista för att samla in namn till förmån för att trädgården skulle få finnas kvar. Tyvärr så slutade historien inte till deras fördel. Trädgården revs helt enkelt. Både Christer och Olof är idag borta. Själv så jobbade jag på vaktmästeriet/transportcentralen. Jag gick fortfarande som vikarie. Även två av mina kompisar Harry Nilsson och Sven Pettersson var vikarier. Det var inte förrän 1986-87 som vi fick fast anställning. Året 1991 flyttade vi över verksamheten till sjukhemmet i Öjebyn. Det var endast Christer Pettersson som hade jobbat som postbud på sjukhuset som stannade kvar. Men detta berodde på att han gick över till Piteå kommun. Christer Pettersson är också borta idag.
 
En bild på mig medan jag jobbade på Furunäsets sjukhus.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0