Vaktmäseriets kassabok Furunäsets sjukhus /1978-1988

 
 
 
 
Tre sidor ur den svarta kassaboken vi hade på Vaktmästeriet / Transportcentralen vid Furunäsets sjukhus. Detta är tre sidor det finns fler. Här antecknades in och utgifter för den frukost vi hade varje morgon vid det gröna köksbordet inne i vaktmästeriet. Kassaboken sträcker sig mellan 1978-1988. När vi skulle flytta till Öjeby sjukhem 1991-92 så kasserades en hel del saker. Vid ett tillfälle så såg jag den svarta boken ligga i en papperskorg. Jag tog hand om den. Det är 45 år sedan starten av den här boken. Jag hade jobbat i sjukhusets Centralkök men vikariatet tog slut, och man behövde mer folk på vaktmästeriet. Där började jag tror det var i slutet av 1977. Kassaboken beskriver vem och vilka som brukade sitta vid fikabordet. En del finns kvar, andra är tyvärr borta idag.
 
Till minnet av er: Göte Asplund, Göte Lindkvist, Harry Löfgren, Olle Lindgren, Brage Lindgren, Christer Pettersson, Gudrun Andersson (Roslin) som var vikarie för mig under min militärtjänstgöring, den 7 augusti 1978-23 mars 1979.
 
 
Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0