Syskondagen (igår)

Storasyster Gerd och hennes lillebror Roger. Hon var 9 år när jag föddes. När jag och min mor kom hem från BB i Piteå bjöd min syster in alla sina kompisar för att se på "underverket". Om det nu var och är ett underverk? Hennes fröken Olga Lundström hade enligt Gerd berättat för klassen "Gerd har fått en lillebror". Då bodde vi tillfälliogt i en liten stuga hos grannen Bertil och Kerstin Johansson medan min far höll på att färdigställa huset Hortlax 15:5 som mina föräldrar köpte 1957. Jag föddes den 26 september 1957. Den här höstmånaden var enligt uppgift väldigt varm. Medan min mor var höggravid var hon ute i potatislandet vilket fick en granne som var barnmorska att snällt be min mor att ta det lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0