Håkan Juholt

Socialdemokraten Håkan Juholt var inne på rätt väg, men blev bortpolleterad av en S-falang i samma parti. Man "städade" bort honom, som brukar vara brukligt och satte honom som ambassadör på Island. Jag fick en känsla av att han tillhörde den lite mer traditionella socialdemokratin som de nytänkande inom partiet absolut inte gillade. Om jag inte minns fel hände det här när metoo-debatten hade börjat. Juholt var ju man och gubbe, ingen bra kombination för många av de kvinnor som hade skottpengar på män över huvud taget. Jag såg en dokumentär om Håkan Juholt och i mina ögon var han en vettig och klok kille. Den gamla socialdemokratin finns inte längre. Tyvärr. Håkan Juholt var värd ett bättre öde än att gömmas och glömmas bort på Island.
 
ROGER.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0