Varför tycker vänstern inte om judar?

Jag har aldrig någonsin hört att den politiska vänstern har sagt något gott om Israel och judarna. Korren Lars Adaktusson undrade också varför hans dåvarande arbetsgivare SVT vinklade rapporteringen när det handlade om Israel och Palestina. Det hände många övergrepp mot Israelerna som SVT inte berättade om. Det var tvärtom med deras hållning mot Palestinierna. Adaktusson tyckte det var konstigt att det fick inte sändas något över huvud taget när judarna råkade illa ut. Jag vet inte om han fick något svar på detta. Troligtvis inte.
 
Under en period så försökte jag följa med i Norsk, finsk och dansk nyhetsrapportering. Vad som förvånade mig var att deras presentationer över händelser var mycket mer öppna än de svenska. Om det hade skett ett brott låt oss säga en våldtäkt, så publicerades det etniska ursprunget. Samma gjorde man i tysk media. Man namngav till och med förövarna. I Sverige var det tabu. Varför? Var det ett led i hjärntvätten. Till exempel blev Ahmed omdöpt till "svenske Peter". Det rörde sig om övergrepp på underåriga tjejer både på internet som i det mer verkliga livet.
 
Helsing Sanomat, den finska tidningen rapporterade om en grov våldtäkt på en Finlandsfärja av en svensk kvinna. I AB och Expressen hade man rubriken "Kvinna gruppvåldtagen av fyra svenska män". I den finska tidningen stod "Fyra somalier våldtog svensk kvinna". Då frågar man sig VARFÖR!
 
ROGER.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0