Långträsk sommaren 1964

Bilden togs under en bilutflykt med mina föräldrar och min pappas bror Åke och hans fästmö Dagmar. Hon som håller om mig på bilden är Dagmar. Åke sitter bakom henne. Det var min mor eller far som tog bilden. Dagmar hette Lamberth-Karlén i efternamn och kom från Oxelösund om jag minns rätt. Hon jobbade på dåvarande Tuna på Storgatan i Piteå. Dagmar bodde i en lägenhet på Bryggargatan inte långt därifrån. Den vita bilen på gatan var egentligen gul. Det var Dagmars Skoda. Volkswagen som det syns en del utav var min pappas och mammas. Den vita transistorn fanns i farbror Åkes ägo. Den minns jag mycket väl. Den följde honom överallt, speciellt om somrarna. Dagmar var född 1912 eller 1916. Åke var född 1924 och gick bort 2010.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0