Erik Lundberg död

En trumkollega har gått bort. Erik Lundberg spelade trummor i dansbandet Kjell-Bertils i början av 70-talet. Och jag kan nog inte påstå, att vi kände varandra annat än att vi visste om varandras existenser. Som jag nämnde i gårdagens inlägg, angående en spelning i Norsjö, så vikarierade Erik för mig när jag fått förhinder. Men det var nog - som jag minns - enda gången. Erik var en duktig trummis, och det ryktades en gång, att han fått anbud från Skellefteåorkestern Yngve Forssélls om att börja spela. Jag vet inte om det stämde, men det var vad jag hörde. Nån gång ca 1975, slutade Erik för att ersättas av en f.d. granne till mig; Ulf Degerman. När Ulf sen valde att hoppa av, 1982, ersatte jag honom. Erik Lundberg blev 62 år.


KJELL-BERTILS ÅR 1972. Övre raden fr.v. : Bertil Granberg, Kenneth
Grahn, Erik Lundberg. Nedre fr.v. : Conny Danielsson, Robert Öberg
och Kjell Andersson.

När jag började 1982 såg sättningen ut på följande sätt: ROBERT
ÖBERG - gitarr, sång. TOMAS ÅSTRÖM - keyboard, sax, sång.
KJELL ANDERSSON -bas, sång. ALLAN LUNDSTRÖM - sax, keyboard.
ROGER LINDQVIST -trummor.

1983 kom den gamle Kjell-Bertils medlemmen Conny Danielsson tillbaks,
när Allan valde att sluta. Även Tomas Åström slutade, och istället  för honom
började Thomas Eriksson. När Folkets Hus i Piteå firade sitt 10-års jubileum
1991, gjorde Kjell-Bertils comeback för en kväll. Då medverkade även
Bertil Granberg, Kenneth Grahn, Kjell Andersson, Robert Öberg, Conny Danielsson,
Allan Lundström och Roger Lindqvist.



Kommentarer
Postat av: Nina öberg

Hej Råger.

Jag är Eriks dotter. Lite kul att hitta pappas gamla bandmedlemmar. Hälsa till dom andra i bandet. från mig och att pappa ligger på norrfjärden kyrkogård med sin mamma och pappa.

2009-10-25 @ 18:37:57
Postat av: Kenth Lundqvist

Stämmer det att Kjell Andersson har en dotter vid namn Ingela Nilsson f. 1969? Hon gick i min klass i Hortlax... Lever han förresten?

Mvh Kenth L

2012-06-05 @ 23:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0