Cool Candys i Långträsk - 1974

En sommarkväll i sköna juli 1974, var det dans på logen i Långträsk. På scenen denna afton fanns Skaraborgsstoltheterna, Cool Candys, med hemadress Lidköping. Fullsatt i lokalerna. Och inte undra på det, när ett av Sveriges populäraste band bjöd upp till dans. Cool Candys som blivit berömt för sina Go´bitar, och som våren -74, hade stor guldfest i hemstaden när man tilldelades en guldskiva, fanns nu livs levande på scenen i storstugan. Jag var där, även så min kusin och medmusikant i Rolf Åhmans, Sune Karlsson. Kameran fanns också med, och i mina försök att dokumentera detta för eftervärlden så fick jag trängas i det stora publikhavet. Därav de lite darriga bilderna. Under de 35-år som fotografierna legat i en byrålåda, har tidens obarmhärtiga tand gjort att de gulnat. Men man kan nog ändå se vad det föreställer. Hoppas jag!

...............LOGEN LÅNGTRÄSK....Onsdagen den 3 juli 1974......


..............................................................

Cool Candys i storstugan i Långträsk. På den något suddiga bilden

syns två av medlemmarna. Gitarristen Arne Nathansohn och sax-

ofonisten Gunnar Wahlgren, kvällen till ära med ett dragspel på magen.

 


Medlemmarna i Cool Candys, Arne Nathansohn, Håkan Ljungkvist,
Gunnar Wahlgren, Sven-Eric Carlsson, Tillbjörn Persson och Arne
Hallin.


Cool Candys orkesterbuss utanför logen i Långträsk. Den 3 juli -74.

Bilder: Roger Lindqvist.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


Våren 1974 tilldelades Cool Candys sin femte guldskiva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0