"Kylskåpsbilder......."

Ja, vad är nu detta, kanske någon frågar sig. Jo, alldeles precis som det låter - bilder fastsatta på vår kylskåpsdörr härhemma. Varför det då? Här finns alla de nära och kära, alla de där som man absolut inte kan tänka sig att leva utan. Man blir helt enkelt glad varje gång man ser dem. Samtidigt har det blivit nåt av en liten lek mellan mig och barnbarnet Norah. För nästan varje gång hon kommer, tar jag henne i min famn, går fram till kylskåpsdörren och pekar på alla personerna. Och jag inbillar mig (jag vet) att hon uppskattar denna enkla, men ändå så viktiga språkövning.

......KYLSKÅPSBILDER......


Pappa och mamma. Dvs Norahs pappa Andreas och mamma Jennie.


Daniel, Norahs farbror.


Robert, Norahs farbror och kusinen Max pappa.


Jannice, kusinen Max mamma.


Max, Norahs lilla kusin.


Norahs farfar och farmor.

---------------------------------------------------------------------------------
Ja, ni är alla en dyrbar skatt. Och man får väl hoppas att vi ömsesidigt
förvaltar den efter bästa förmåga. En sak vet jag med bestämdhet:
Jag tycker så mycket om er! / Roger.
---------------------------------------------------------------------------------

Men vänta nu.......jag har visst glömt huvudpersonen?


Norah - naturligtvis!

 

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0