SVENNE, LOTTA OCH HEP STARS

Det finns vissa speciella guldkorn att vaska fram från tiden ute i dansbandssvängen. Alla möten som vi fick ta del av, både okända som kända. Sune Mangs minns jag från en spelning ute på Pite Havsbad hösten 1978. Även den kvällen vi spelade upp till "non-stop dans", tillsammans med Kikki Danielsson och Roosarna, också det på Havsbadet, året 1984. Jan Öjlers från Limmared, mötte vi sommaren 1975, trevliga killar och härliga musikanter. Yngve Forssélls från Skellefteå mötte vi då och då, bla i Långträsk där vi ofta spelade. Gävlebandet Leif Engvalls mötte vi på Folkan i Piteå, när vi spelade på en sk "Dansmara." Ståupparen Jan Bylund hade vi förmånen att bekanta oss med, vid några tillfällen. Samt även fd medlemmen från "Rock-Folket", Bertil Bertilsson som var konferancier på ett artist och dansforum, som vi deltog i också det på Pite Havsbad. 1995 delade vi scen vid två tillfällen med popikonerna Svenne&Lotta och Hep Stars. "Hepparna" lånade våra instrument, och efteråt fick vi tillfälle att tillsammans med Svenne Hedlund och trummisen Chrille Pettersson, slappa och dricka en öl tillsammans, och minnas det gamla goa 60-talet. Om detta och mycket mer, har jag vid några tillfällen berättat om i vår lokaltidning, PT. I tre artiklar har jag under hösten 2008, "vikt ut" mig, och det har i sin tur lett till en fantastisk respons. Telefonen har vid vissa tillfällen gått varm härhemma, och okända människor har delgivit mig sin uppriktiga uppskattning. TACK FÖR DET!

Kommentarer
Postat av: Jannice

tackar, tackar :) Var ett himla bök att få nån ordning på den.

2009-01-08 @ 22:32:23
URL: http://jannicehedman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0