Din klara sol går åter opp.......

Ja, det får vi väl hoppas att den gör. För imorgon åker vi till Storforsen, tillsammans med Ante,Jennie, Norah, Robban, Jannice, Danne - tyvärr kunde inte Hanna åka med - jag och Bettan. Den senaste väderrapporten visar på bra väder och sol. På hemvägen ska vi hälsa på hos Solbritt och Kjell i Muskus. Har gått den s.k. "kärleksstigen" på Furunäset jag och hustrun. Eftersom vi båda jobbat där, så känns det lite extra att återvända, och promenera i dess omgivning. Furunäsets Sjukhus var ju våran arbetsplats i ca 15 år. Så på nåt sätt så söker man sig liksom tillbaks till rötterna. Furu har en alldeles underbar och vacker natur. Det konstiga var, att man bestämde sig för att sälja bort hela rasket. Ja, jag tror att köpepengarna var på hela tre (3) kronor. Parken är väldigt vacker, långt mycket vackrare än när vi jobbade där. Och sen att se alla dessa blommor i all sin fägring, ja, det gör att vi då och då förlägger våra promenader dit.


Idag har vi gått en runda på vår gamla arbetsplats - Furunäset.
Foto:Roger Lindqvist.


Din klara sol går åter opp.......är faktiskt en gammal psalm, som vi
sjöng i våran skola. Hoppas nu att den visar sig imorgon, när vi åker
till Storforsen. Foto: Roger Lindqvist.


Kommentarer
Postat av: monika svensson

Hejsan, vilken fin sida du har.Tack för titten. Jag titta och jag minns. vänliga hälsningar från Monika svensson i sörmland.

2010-04-10 @ 16:55:07
Postat av: Roger

Hej Monika! Tack för att du hälsade på, kom gärna igen!

Mvh Roger.

2010-04-10 @ 17:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0