-"Tur att man blev född till kisse"

-"Hej, jag heter Sessan. Jag bor i ett rött hus på Markvägen, tillsammans med föräldrar och en bror. Idag har jag varit med om en rätt så omtumlande sak. Jag strosade omkring i all ensamhet, då jag plötsligt får syn på en lösspringande byracka. Ja, jag säger byracka, för det var just precis vad han var. Jag trodde först inte mina ögon, men han kommer springande mot lilla mig, med en sån där vansinnig blick. Och jag, ja, jag tänkte att nu är det kört. Men istället för att låta mig lamslås, springer jag, som den eleganta kisse jag är, och byrackan nafsade mig nästan i svansen. Men med ett vigt språng, klättrade jag uppför närmsta träd, så barken liksom sprutade i bakhasorna. Och den blodtörstiga besten, han fick vackert se på när jag ilade uppför stammen. Jag parkerade mig på en gren, och där satt jag tills den som rådde om besten, kom springande och kastade en ursäkt till min pappa och mamma, som var ute vid tillfället. Men nu sitter jag här inne, på den mjuka vardagsrumssoffan, och blir kliad under hakan. Ja, gott folk, det är en himla tur att man blev född till katt. Mjau på er".

-"Jag har ofrivilligt tillbringat 15 minuter i grannens tall, p.g.a. en
eländig byracka, som hade tänkt få mig till middagsmål. Men tur
är väl att man blev född till kisse, så man elegant kan bortmanövrera
fienden". Foto: Sessans pappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0