-"Jag minns vad jag gjorde förra sommaren!"

Låt er inte skrämmas av rubriken. Men den låter snarlik namnet på den skräckfilm med nästan samma namn. Men lugn gott folk, bara lugn, detta inlägg handlar inte om skräck utan om något helt annat. Idag har vi båda, jag och Elisabeth känt lite frustration över den situation vi befinner oss i. Inget telefonsamtal än så länge från Sunderbyn. Istället har telefonen varit ovanligt tyst, om man nu bortser från den försäljare som ville kränga böcker från Bonniers bokklubb. Även om Bettan är envis till sin natur, och vill klara allt själv, så finns det ändå mycket som hon just nu inte kan göra. Armen ömmar nåt förskräckligt trots Panodil och Tramadol. Och att ligga i sin sköna säng, ja, det är helt uteslutet. Därför sitter hon i finsoffan i vardagsrummet, med en massa kuddar runt omkring, allt för att lindra smärtan från axel och arm så gott det nu bara går.

Situationen gör att man istället för det rutinartade gör nånting helt annat istället. Därför har jag under eftermiddagen tittat på en massa kort som jag tog förra sommaren, och tänkt mig tillbaks, till de där underbara sommardagarna. Och nog behöver man väl ibland få tänka på nåt annat än enbart det tråkiga? Det gäller att kunna "lätta" på det där lite dystra, eller hur?

Jannice och Robert vid grillplatsen hemma hos oss, när våren
precis börjat övergå till sommar.

Andreas och Jennie med lilla Norah i magen.

Vid Hortlax kyrka. Det händer när jag passerar att jag slinker in i
kyrkrummet för en stunds ro och avkoppling. Tyvärr var den annars
sommaröppna kyrkan stängd p.g.a skadegörelse. Inget är heligt
nu längre, inte ens kyrkorna. Trist!

Daniel hemma hos morsan och farsan. Vid grillplatsen.

Bettan i den svalkande skuggan under vår rönn.

Grenverk i sommarljuv skugga.

Blå sommarhimmel, med grön inramning.

Luften stod stilla, på håll hördes en humlas surrande. Och där
framför mig bjöds jag på det vackraste jag bara vet. Den svenska
sommaren, en dag när allt var som bäst. De tusen dofterna hittade
sin väg in i min näsa, och jag bara njöt. Kan livet bli bättre?

En trolsk skogsstig in i det gröna.

Sommarkväll tillsammans med Sol-Britt och Kjell i deras natursköna
Muskus.

På strövtåg i Tingsholmen ett måste varje sommar.

Bigaråer smakar sommar. MMMMMMMMM!

Tidig morgon. Tror klockan var nio. Där satt vi, jag, Bettan och min mor.
OBS! I förgrunden herr jordgubbe. Ja, detta är en del av den underbara
svenska sommaren signerad anno 2008.
Foton: Roger Lindqvist (sommarälskare av stora mått)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0