Norah på besök

Idag kom hon på besök, allas vår lilla Norah. Hon verkade helt betagen så fort nån av katterna behagade visa sig. Hon tog resolut fast i ena örat på Sessan, som till slut lyckades undkomma med blotta förskräckelsen. Sen så hände en grej som jag inte riktigt trodde hon skulle vara mogen för än. Varje gång som Ante frågade var hennes  farmor var, så tittade hon utan minsta tvekan på Elisabeth. Detta upprepades flera gånger på raken. Även när ordet farfar kom på tal, så vände hon genast blicken mot mig. Det värmde i farmor och farfars hjärtat. Tro mig. Dagen har varit lugn och skön. Elisabeths axel värker av förståeliga skäl. Men hon tycks ändå känna en liten förbättring. Tur att vi lever i den tidsålder som är, med all den kunskap som finns inom läkarvetenskapen. Eller för att uttrycka sig som min svåger Roger gjorde för ett tag sedan, om de hälsoproblem som vi drabbats av, även han inräknad: -"Hade det varit för hundra år sen, hade ingen av oss överlevt." Så kan man kanske också se på saken. Vad vet jag?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har aldrig fått så mycke info om pite som du har get mej ,,,,, Tack ,,,,tack. verkligen tack.

syrran var med på ett kort hon spela alt sax.



Mats Åström

Riksbyggen



jobbar med Harry N,

hade gärna jobbat nära dej i stället!

Om du kan tänka hur , och det är att kunna ge andra positiva vibbar,

som du ger.







2009-03-30 @ 21:36:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0