-"Blir jag bra så här - farfar?"


-"Blir jag bra så här farfar. Syns mina nya fina tänder?"
-"Du är alldeles bedårande lilla Norah. Dina två fina tänder
syns jättebra. Glöm nu inte att borsta dom. Annars kanske
ett eller annat tandtroll flyttar in. Och det vill du väl inte -
eller hur?"
-"Ingen risk farfar. Jag är en ordentlig liten flicka. Jag har
redan skaffat tandborste. Så det så. Det syns inga fula elaka
tandtroll, på flera tusen mils avstånd."
-"Skönt att höra Norah. Ja, jag vet att du är en klok tjej.
Det kanske var dumt att jag frågade, men du vet väl hur
far och morföräldrar är. Vi oroar oss helt i onödan. Men
Norah, du förstår, att det gör man när man tycker om
nån väldigt väldigt mycket. Och det vet jag att du förstår,
att vi alla gillar dig helskarpt."
-"Farfar - tror du inte att jag redan vet? Så mycket kramar
och pussar som jag får varje dag."
-"Skönt att höra Norah. Och du, ha nu en riktigt bra dag idag.
Hälsa mamma och pappa."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0