Lill-Babs & Bengt Sändh - Badhusparken i Piteå

Jo, jag var där jag också den där kvällen i juli 1971. Mitt i publikhavet stod jag och fumlade med min medhavda instamatic kamera. På Badhusparkensscen i Piteå, underhöll Lill-Babs och Bengt Sändh. Fick jag några bilder då? Ja, två stycken, fast på väldigt långt håll, tyvärr.


........................................



.......................................

"Lill-Babs dansade samba, sjöng och skällde ut veckopressen
som hon tydligen inte gillar särskilt bra. Här har hon plockat
av sig peruken för att illustrera hur snabbt en kvinna kan rasa
från ärtig diskotekbrud till utsliten hemmafru".


"Bengt Sändh, som slog igenom hos svensken med sin hem-
brännarvisa, sjöng visetter för parkkvällspubliken. Det vill
säga till oigenkännlighet nedbantade visor av bl.a. Ferlin och
Taube".

Piteå Tidningen den 15 juli 1971.


Kommentarer
Postat av: valle

Verkligt fina bilder på Lill-Babs. Men inte tycker jag att hon ser ut som en utsliten hemmafru på den nedre bilden. Snarare mycket ärtig óch halvt om halvt utmanande. Att hon tog av sig peruken och hängde på en pinne var bara positivt. Det var ju en hemsk uppenbarelse men förmodligen i tiden just då. Gröna Lunds artistchef Ove Hahn skrev i en av sina böcker om artister han mött att Lill-Babs hade just den svagheten att hon ständigt måste ha det aktuella ungdomsmodet. Och han exemplifierade det just med en bild med klädseln från den stora piteåbilden.

2009-10-12 @ 16:48:41
Postat av: Roger

Lill-Babs gästade Babben Larssons program vid ett tillfälle. Hon berättade då att hon sparat alla sina scenkläder hon haft genom åren. Som bevis för detta hade hon tagit med många av sina fantasikreationer till studion, där en modell visade upp skapelserna.

2009-10-12 @ 23:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0