Stig Åkerlund

I ett tidigare inlägg som handlade om min gamla arbetsplats Furunäsets Sjukhus, berättade jag bl.a. om min f.d. chef; Stig Åkerlund. Jag sa att han var fackordförande. För att kanske precisera mig något bättre, så kommer här den korrekta benämningen; Stig var ordförande för Kommunals avdelning 28 i Norrbotten, och absolut inget annat. Rätt skall vara rätt - så det så. Sen så vill jag också ta tillfället i akt och bjussa på en bild av Stig, varsågod!


Stig Åkerlund var min chef mellan åren 1977-1986. Stig hade före
sitt tillträde inom vaktmästeri/transportcentral på Furu, jobbat som
mentalskötare. Stig hade (och har) ett stort politiskt kunnande. Och
många är de diskussioner som vi hade under åren vi jobbade till-
sammans. Stig ägde även konsten att kunna tala. Och ve den arme
stackare, som försökte "sätta sig på Stigs näsa".

Foto: Nils Ögren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0