Dagens Nyheters kultursida/Kjell-Bertils

Inte var det mycket, men i alla fall litegrann! Vad är det jag pratar om - jo, dansbandet Kjell-Bertils omnämndes för ett bra tag sedan på DN:s kultursida. Artikelförfattaren Nils Hansson skrev om fenomenet dansband. Och mitt ibland allt detta, så plockades alltså Kjell-Bertils från Piteå fram. Det är väl nog både första och sista gången som jag och mina kollegor får vara med i sådana sammanhang. Uppgifterna hade han hämtat från "Den stora dansbandsboken" som utgavs 2003. Där hade jag gjort en del research beträffande några av de norrländska banden som funnits och verkat häruppe. Och se, där fanns även gamla goa Kjelles också med. DN:s kultursida - jojo!


Under rubriken: "De första ljuva åren" fanns en artikel på
DN:s kultursida signerad Nils Hansson. På bilden syns några
betydligt mer kända band än Kjell-Bertils; Sten&Stanley,
Cool Candys, Streaplers, Gert-Johnnys, Flamingokvintetten.
Fotocollage: DN.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0