Gamla kompisar del 2

Ja, jag vet inte riktigt vad som hänt. Men ytterligare en gammal musikerkollega "är på gång". Nu trillar dom in som på ett pärlband. Den senaste "förlorade sonen" heter Thomas Åström. Vi har ett förflutet som musikanter, dels i kommunala musikskolan, men även från dansbandet Kjell-Bertils. Jag "tappade" bort Thomas för rätt så många år sedan. Men nu är han återfunnen. Han är vid god hälsa därborta i Ängelholm i Helsingborg. Thomas utbildade sig till musiklärare på musikhögskolan 1985. Han spelade en tid med i dansbandet "Alexander" från Umeå, han var även medlem i "Bosses" från Skellefteå. Det sista jag minns av Thomas, var när han ringde mig för en massa år sedan, och ville ha mig att vikariera med Bosses, på en danstillställning i Ånäset. Tyvärr kom det med så kort varsel, så jag kunde inte.

Thomas jobbar idag som musikpedagog, och leder olika körer. Han är en förträfflig pianist, sångare och även saxofonist, men det är pianot som är huvudinstrumentet. Han fungerar också som låtarrangör, bl.a. till Lotta Engberg, och även ackompanjatör till Sanna Nielsen och Jessica Andersson. Så "Åströms-pojken" verkar trivas som fisken i vattnet. Som sagt - ännu en gammal kollega återfunnen. Frågan är - vem blir det nästa gång?


Thomas Åström - f.d. Pitebo, numera
bosatt i Ängelholm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0