I lathetens och trötthetens tecken

Regntunga skyar. Denna söndag har verkligen  gått i lathetens tecken. Kanske att man får skylla litegrann på det rådande vädret? Hur som helst så har vi inte åstadkommit någonting av glädje till mänskligheten denna dag. Jo, vi har faktiskt varit och handlat, på ICA Kvantum i storstan Piteå. Om det då räknas som någon större ynnest, det ska jag låta vara osagt. Ja, ack du trista regniga söndag!


Våra två katter Sessan och Pelle...............


.......får stå som symbol för denna lata trötta och regniga söndag.



Kommentarer
Postat av: Nonne

Dessa söta underbara varelser! Vi har åxå en kattfröken hemma,Emma. Och henne hittar man oftast i samma "poser"som era söta två!När hon inte har nåt "bus" på gång, vill säga.Just nu när vi båda är på arbetet så garanterar jag, att hon ligger i vår säng och "myser",som bara katter kan=)!/Nonne

2009-09-07 @ 13:58:23
Postat av: Roger

Ja du, Nonne. Katter är härliga djur. Det tycker både jag och Elisabeth. Pelle och Sessan fyllde sex år i början av juni. Och vi har faktiskt haft katter sen vi möttes 1978.

2009-09-07 @ 22:36:21
Postat av: Nonne

Då är ni riktiga "kattälskare"förstår jag.Jag och Thomas har blivit det, av de här sju åren Emma funnits i våra liv.Jag tänker i bland på hur tomt det skulle vara utan henne här i vårat hus..Katterna "skänker" ju en så fantastiskt mycket med sin närvaro.Sen är det så roligt att se den härliga relation som Hon har med vår dalmatinerkille,Kenzo,4 år.För visso är relationen på Emma´s villkor, men det har Kenzo lärt sig. Om än den "hårda vägen"=).Trots det, så verkar de älska varandra.=)/Nonne

2009-09-08 @ 16:18:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0