September 1959


Den tredje september 1959. Femtio år därefter, sitter jag vid min dator
och skriver. Jag skulle fylla två år om några veckor. Robert - kusinen -
som jag skrev om i ett tidigare inlägg, han var inte ens född detta datum.
Han tittade ut först dagen därpå, den fjärde. Min syrra var elva, och vi
bodde tillsammans med morsan och farsan i vårt röda hus med vita knutar,
alldeles i närheten av Hortlaxvägen. Vem kunde fatta, att jag femtio år
senare, satt här på samma plats i egenskap av både pappa och farfar?
Världen - den är bra liten.

Kommentarer
Postat av: Nonne

På tal om syrran! Gerd.=)Hälsa henne så mycket från mig och Thomas/Nonne=)

2009-09-05 @ 00:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0