ABBA-gitarrist på bloggbesök

Han heter Lasse Welander och har ett gediget musikaliskt kunnande. Flera ABBA-turnéer genom åren, ingår i hans meritlista. Med på många av de ABBA-klassiker som erövrat världen. En gång turnerade Lasse med gruppen Nature. Sommaren 1973 spelade bandet i de flesta folkparker i landet. Däribland gjordes ett uppskattat besök i Piteå. Vid sångmikrofonen stod en 17-årig kille. Hans namn var Ted Gärdestad. För ett tag sedan gjorde jag ett besök på Lasses hemsida, i gästboken berättade jag om mina minnen från den där speciella kvällen 1973. Lite senare fick jag denna hälsning från Lasse:

"Hej Roger!
Det gläder mig att du hade en trevlig onsdagskväll för sisådär drygt 37 år sedan. Vilken skön artikel och vilket typiskt lokaltidningsspråk från den tiden, väcker verkligen minnen. Det var f.ö. mycket härlig nostalgi du samlat ihop på din blogg, rekommenderar härmed varmt ett besök på den!
Ha det så bra så länge!
Mvh Lasse W."


LASSE WELLANDER. ABBA-musiker med ett flertal turnéer med
Agnetha, Benny, Björn, Annifrid. Medlem i Nature, samt Vikingarna.
----------------------------------------------------------
Bild: www.abbatheshow.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0