Poppefeber 1 & 2 - 1977


NILS POPPE.


Expressen januari 1977.

Kommentarer
Postat av: Kaj

Alltid kul med klipp om min idol Nils Poppe.

Jag minns att man blev tvungen att boka sina biljetter till Fredriksdalsteatern minst ett år i förväg för att få plats.

I januari-februari brukade hela sommarsäsongen vara så gott

som helt utsåld.

2010-12-09 @ 20:12:25
Postat av: Roger

Poppes föreställningar från Fredriksdalsteatern började ju att visas i TV:n varje trettondagshelg nån gång i slutet av 70-talet. Båda mina föräldrar - även jag - var också stora Poppefans. Så det var en högtidsstund varje gång som det begav sig.

Mitt allra första minne av Nils Poppe, härrör sig från en julhelg i mitten av 60-talet. På själva julafton visades filmen "Blåjackor" med Poppe och Anna-Lisa Ericsson. Sedan dess blev jag s.a.s. fast. Alltsedan dess har jag försökt se alla de Poppefilmer som bara finns.

/Roger.



2010-12-10 @ 11:38:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0