John Harrys orkester, och mina nya Ludwigtrummor - 1973

Gamla bilder kan ibland åldras med vördnad. Samt även dess raka motsats. Jag vet inte vad jag ska kalla det här fotografierna, som föreställer mig och mitt nya trumset, Ludwig. Inköpta hos Melcer Öhman i Piteå hösten 1973. Samma år spelade jag med John Harrys från Älvsbyn. Och det är från denna period som dansannonsen, som jag publicerar, härrör. Sikfors  Folkets Hus var ett populärt dansställe. Men natten mot onsdagen den 18 maj 1977, blev Sikfors Folkan lågornas rov i en explosionsartad brand. Men - det var kul så länge det varade!


JOHN HARRYS spelade upp till dans lördagen den 13 oktober 1973.
Och vi som spelade var; Harry Berglund, Roger Lindqvist, Jan-Olof
Höglund och Leif Grahn.


Hösten 1973 köpte jag mitt nya trumset hos Melcer Öhman och hans
musikaffär, "Tangenten", som låg på Lillbrogatan i Piteå. "Ludwig -
Vistalite", som de hette, gjorde trummisen Douglas Westlund reklam
för i annonser i musikförbundets tidning "Musikern". Douglas hade bl a
spelat trummor i 60-tals bandet "Telstars".


Tydligen blev jag så till mig i trasorna av lycka, att jag släpade ut
trummorna på gräsmattan för att föreviga dem. Svågern Henning
använde jag som trumfotograf. Det här bilderna togs sommaren 1974
sedan jag börjat med Rolf Åhmans.

Foto: (Svågern) Henning Höglund - 1974.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0