Hembygdsbilder


TINGSHOLMEN. Vintern har städats bort, ingen is ligger längre kvar
på Tingsholmsvikens vatten. Sommaren har anlänt, och istället för
massiv snö kyla och is, ligger här istället båtar ankrade vid bryggorna.


MÅNDAG. Idag tog sig viken ut på följande sätt.


VRAKSPILLROR. Här vid strandkanten ligger resterna av vad som en
gång har varit något flytbart. Men vad det är, det vet jag faktiskt inte.


I VÄNTANS TIDER. Sjösatt och klar för den svenska sommarens
fröjder.


VID SIDAN OM. Inte alla båtar behöver en brygga. En del dras helt
enkelt upp på strandkanten för förtöjning.


BÅTVRAK. En gammal båt som skattat åt förgängelsen.


ETT GAMMALT TORP. Insprängt i Tingsholmsidyllen ligger detta
mysiga gamla rödmålade torp med vita knutar. Kan idyllen bli så
mycket bättre?


MASKROSÄNG. En grön äng fylld av oräkneliga maskrosblommor.


MYRINNEVÅNARE. Om jag vore född till myra, skulle jag på mo-
mangen ta min dator och flytta hit. Men vänta - hur ska datorn rym-
mas?


VATTENSPEGEL.


EN EGEN Ö.
Om jag skulle frestas av tanken att en dag köpa mig en
egen liten ö, så kanske att den här skulle bli perfekt. Tänk att sitta
en tidig somrig morgon och doppa sina tår i Piteälvens vatten.


FOTSPÅR I SANDEN. Kanhända det såg ut så här när Robinson Kruse
upptäckte mänskliga avtryck på sin obebodda ö? Som bekant så mötte
han "Fredag" så småningom. Jag kan avslöja att någon "Fredag" fanns
inte därute på Tingsholmsudden. Åtminstone inte idag.


TINGSHOLMSBERGET. Ett berg som inte längre finns. Det "åts upp"
av hungriga grävmaskiner någon gång i slutet av 60-talet.

Foto: ROGER LINDQVIST - Måndag den 7 juni 2010.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0