"Som om det vore målat, av mästaren Michelangelos känsliga hand!"


Midsommarafton 2010, omkring lunchtid, står jag vid denna lilla
vackra vrå i den stora vida världen. Platsen - som jag berättat om
förut - heter Tingsholmen. Samma vy, har jag även fotograferat när
vattnet låg isbelagt, och snön låg i stora drivor. Detta har varit min
innerliga längtan ganska så länge - att stå här och skåda ut över allt
detta vackra som en gång utgjorde en del av min barndom. Varje litet
blad, varje sten och grässtrå, är mig så otroligt kärt. Ja, en levande
målning, som föds framför mina ögon. Ja, det vore som om mästaren
själv, Michelangelo, skulle målat varje penselstreck med sin känsliga
hand.

Foto: Roger Lindqvist.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0