Okända människor från en gången tid

Jag gillar bilder. D.v.s. gamla foton från förr som i bästa fall kan berätta om den tid som en gång var. Tyvärr så har jag en hel del i min ägo där de avbildade personerna är helt anonyma. Finns inte en endaste ledtråd. Sånt är inte speciellt kul.


Ett foto som jag fick 1991 av mina tremänningar Jerry och Skip
Nelson. Detta foto - samt ett flertal till - var helt anonyma. Troligen
är det emigranter från Sverige. Men jag skulle ju så gärna velat ha
dessa identifierade.


Samma problem har jag med denna man. Den första tanken som
slog mig när jag först såg bilden, är att mannen kanske är en
konsertpianist? Den här bilden kommer också från USA.


Dessa två herrar har också gett mig huvudbry. Trodde först att
mannen till höger möjligtvis kunde vara min farmors bror Ernst.
Men tyvärr så var inte fallet.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Spännande med gamla fotografier, det sätter verkligen igång fantasin.Har du kollat med Forskarföreningens Cd-skiva Piteporträtt 2009, där kanske du kan få någon ledtråd.

Tjusig kille, den där konsertpianisten :) kanske en tidig Salem Al Fakir...

2010-06-12 @ 00:01:52
Postat av: Anonym

Nja, det där med Piteporträtten har jag inte kollat.

2010-06-12 @ 14:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0