Rogers gamla saker....


Gamla saker. Det har blivit ett och annat som jag släpat på mig hem
genom åren. En liten del ses på bilden.


Burkar. Bland de föremål som syns, så finns även gamla flaskor -
(vad nu det ska vara bra för?).


Almanackor. Något som jag samlat på under åren är gamla
almanackor.


Böcker. Något som också legat nära mitt hjärta är gamla böcker.
På väggen till höger syns den klocka som hängde i mitt föräldrahem.
Inköpt i börjn av 50-talet. (Jodå, den funkar än).


TV/radio/grammofon. Denna ännu fungerande TV,radio och gram-
mofon, fick jag av min svåger Kjell för några år sedan.


Radioapparater. Även några gamla goa radioapparater finns här
hemma också. Detta är en av dem.


Rakapparater. Den längst till höger är min fars. Alla är av modell
1960-tal.


Askfat. Vad sägs om ett askfat från Tage Rams bilaffär? Heller ett
annat askdon med tillhörande pipor? Till höger skymtar en stämpel-
dyna med stämpel, som en gång tillhörde min farfar. Texten lyder:
"A. LINDKVIST -  HORTLAX".
--------------------------------------------------------------------------------


Kommentarer
Postat av: Lars-Gunnar Åström

Roger!



Du kan vara övertygad om att jag känner igen flera saker här. Remington rakapparraten på bilden tycker jag liknar den min far köpte av byns frisör. Det går nästan inget åratal med bloggning från din sida där jag inte är helt frågande. Alltid känner jag igen något.

Detta är mycket trevligt!'

Mvh Lars-Gunnar

2010-06-24 @ 00:04:41
Postat av: Roger

En äldre man var hit på besök häromdagen och råkade se mina samlingar. Han kunde nästan inte slita sig. "Det kommer så många minnen i mitt huvud", sa han och verkade nästintill lyrisk när han åkte hem, med ett brett leende på sina läppar.

/Roger.



2010-06-24 @ 01:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0