-"Idag har jag sett solen!"

Idag har vi umgåtts med Robban, Jannice och Max. Tände grillen och och så småningom käkade vi hamburgare så det bara yrde om det. Skönt med en paus i allt snöande, man blir alldeles salig när solen tittar fram på himlen. Solen, ja, den hade jag nästan glömt hur den såg ut, den var faktiskt ganska så gul, precis som jag minns den en gång för länge länge sedan. Den blå färgen på himlataket har jag inte sett på hela långa vintern. Kan det kanske tänkas att våren är på väg......åtminstone pytte-pytte-lite i alla fall? Hur än pyttigt liten våren än är, så är det ändå skönt att den visar sig, i alla fall lite......


Morgonen började med lite kuttrasju framför vårt köksfönster......
Sessan, våran katt, hade olovandes bjudit in sin nya pojkvän. Han
tittade henne först djupt in i ögonen, för att sedan idka lite kärlek.


Trots att jag haft ett allvarligt samtal med Sessan om blommor och bin,
börjar de unga tu tillverka små kattungar framför min åsyn. Jag blev väldigt
besviken, p.g.a. denna obscena handling. Ja, det kändes som om hela dagen
var förstörd.


När jag lite senare försökte ha ett samtal med de kärlekskranka turturduvorna,
om vikten av att skydda sig i dessa AIDS-tider, så sprang pojkvännen därifrån.


Sessan tittade besviket efter sin pojkväns snabba flykt från platsen.
Hon tyckte att det var mitt fel att det slutade på detta sätt. Ja, hon
blev så pass upprörd, att hon stämde i med en välbekant melodi som
lät ungefär så här: (melodi Mors Lilla Olle) -"Oh varför skrämde du und-
an min vän, Roger, snälla Roger, be honom komma igen......."


Men dagen räddades när Max och hans mamma och pappa kom på
besök........


Ur bodan hämtades björkved, i köket hämtades hamburgare med
tillbehör......sedan gjorde vi en brasa........


.....och där satt vi och njöt.


Oh njöt.....


......och njöt......


Och medan naturen runt omkring oss bjöd på härligt vårväder,
så fortsatte vi att.........


...njuta i fulla drag. Men hoppas bara att den stora snöhögen som
syns bakom mig hinner smälta bort innan midsommar?


Elisabeth värmer sig vid elden denna söndag den 21 mars 2010.


Max har lovat att nästa gång vi tänder grillen, så ska han äta två
stycken hamburgare. -"Det luktar ju så gott där jag ligger och vilar
i barnvagnet", sa han.


Löven lyste naturligtvis med sin frånvaro. Men om ett par månader
kommer den gamla björken att lysa alldeles grön - sommarens egen
färg.



Kommentarer
Postat av: åsa

Härliga bilder! Man börjar sakta förstå att våren är på gång.Vintern har varit för lång.

Vi har idag varit på Gällivare marknaden med våra

barnbarn.De har sovit över hos oss.

Ha det så bra, hälsa till din familj.

åsa

2010-03-21 @ 18:24:13
Postat av: Roger

Hej Åsa! Hoppas verkligen att vintern släpper sitt krampaktiga grepp om oss alla. Låter härlig det där med marknaden hos er. Vi hade Norah hos oss förra helgen, det är lika roligt varje gång. Jag förstår att det är detsamma för er. Hälsa du också till de dina. Ha det så jättebra därborta i Gällivare.

/Roger.

2010-03-21 @ 19:14:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0