Kjell Andersson - sångare och trubadur

Våren 1982 blev jag uppringd av pianisten och sångaren Thomas Åström i Kjell-Bertils. Frågan var ganska kort och koncis: -"Vi vill att du börjar spela med oss!". Helgen därpå satt jag för första gången bakom trummorna i orkestern, på den spelning som man hade på Furulogen i Kalix. Det var då jag mötte sångaren och basisten Kjell Andersson för allra första gången. Åren som följde innehöll - för våran del - spelningar och åter spelningar. Men så en lördag i januari 1986 spelade bandet sin sista spelning på Folkets Hus i Piteå. 1988 satt jag bakom trummorna igen i bandet. Den här gången var det en spelning på en privat fest för arbetarkommunen i Piteå, där jag minns att dåvarande kommunalrådet Anders Sundström ingick. 1991 ringde telefonen på nytt: -"Kan du spela på jubileumsdansen på Folkan?" Klart jag kunde! Nu är "Dansbandskrampen" just avslutad, och på den resan har vi återigen mötts i träningslokalen (alltför få gånger). En av profilerna är utan tvekan nestorn i gänget Kjell Andersson. Under veckorna åker han runt på olika platser runt om i Norrland med sin gitarr och sång i bagaget. Ja, han spelar faktiskt på heltid numera. Hoppas nu att vi inom en snar framtid åter får träffas i träningslokalerna igen. Det ser jag fram emot!


Älvsbybon Andersson åker numera runt med sin gitarr och sång i
bagaget på heltid.


Kjell - till höger i sin cowboyhatt - tillsammans med gubbarna i
Kjell-Bertils.


Kjell på Folkets Hus i lördags med sin bas.


Kjell i Folkans loge före våran spelning i lördags.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0