- Minns mig -

En dag skall vi minnas
när inget annat återstår
Minns mig då
när våren kommer
efter en kall vinter
Minns mig
när fåglarna bygger bo
högt upp i sina träd
Minns  mig
en varm ljuvlig sommarkväll
nere vid stranden
vid sjöns spegelblanka
vatten
Minns mig
när ängens alla blommor
står i all sin prakt
Minns mig även
när regnet slår mot
fönsterrutorna

Minns mig
en molnfri högsommardag
när humlorna hörs surra
Minns mig när
hösten anlänt
och de vissnande löven
dalar så sakta till marken
Minns mig när
flyttfåglarna flyger
till varmare länder
Minns mig när
den första snön
lägger sig som ett vitt
täcke på marken
Minns mig
när du känner hoppet gro
om en ny vän
Minns mig med ett leende

Roger Lindqvist.



"Minns mig, när flyttfåglarna flyger till varmare länder....."
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Dikten publicerades i Piteå Tidningen den 21 maj 2004.


Kommentarer
Postat av: Ilone

En jättefin dikt, kanske passande som sångtext?

Om jag får så vill jag gärna publicera den på min blogg, med dig som författare förstås.

2010-05-03 @ 00:38:22
Postat av: Roger

Hej Ilone! Naturligtvis har du min fulla tillåtelse att publicra min dikt. Nu känner jag mig faktiskt hedrad! Tack!

Mvh Roger.

2010-05-03 @ 12:34:22
Postat av: Anonym

Hej Roger!

Vilken vacker dikt du har skrivit.

MVH Åsa

2010-05-03 @ 13:15:58
Postat av: Roger

Tack Åsa!

Hälsningar Roger.

2010-05-03 @ 13:43:12
Postat av: Ilone

Hej Roger!

Nu finns din dikt på Vintersaga.

Hälsningar

Ilone

2010-05-03 @ 23:38:01
Postat av: Roger

Tack än en gång Ilone!

Mvh Roger.

2010-05-04 @ 00:27:33
Postat av: Ilone

Hej Roger!

Ville bara berätta att din dikt läste jag igår på en minnesstund där vi fick äran att vara värdpar.

Den passade mycket bra.

Mvh Ilone

2010-06-05 @ 17:19:39
URL: http://vintersaga.wordpress.com
Postat av: Roger

Hej Ilone! Låter mycket bra att den kom "till användning".

Hälsn. Roger

2010-06-05 @ 20:33:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0