TV-nörden Pelle!


Det hela började sent i gårkväll.......Pelle låg som vanligt i soffan och
drog rejäla timmerstockar!


Den ena serien efter den andra flimrade förbi på TV-rutan. Det var då
som jag bestämde mig för att se en film om vilda polisjakter......


Plötsligt vaknade Pelle ur sin dvala. Han hade som han sa: "Andra
sorts TV-planer!". Han tog fjärrkontrollen zappade i cirka 10 minuter
då han plöstligt föll för ett program om tre vackra systrar från Ame-
rika. Sedan gick han tillbaks till sitt vanliga horisontella läge....


Väl tillbaka i skön soffan och med sin favoritleksak mellan sina tassar -
somande han åter. Då ruskade jag till honom, och påminde honom om
den där gången som han blev inburad.....


....året 2004. Detta p.g.a. otillåtet handhavande och grovt missbruk
av fjärrkontroll. Lite rädd blev han nog. För därefter gav han mig fjärr-
kontrollen och somnade om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0