Med JOHN HARRYS i Orrträsk barack!

Det var långa resor ibland när jag som 15-åring började med Älvsbyorkestern John Harrys. Så gott som varje helg styrdes bilen med orkestersläpet påkopplat därbak, mot de allra nordligaste platserna. Kiruna, Svappavaara, Överkalix mfl ställen. Annonsen som publiceras härnere, vittnar om den GDV-spelning som vi utförde på en plats med det romantiska namnet: "Orrträsk barack" i Vitvattnet. Spelningen i sig, har jag för länge sedan både glömt och förträngt, kanske lika bra. Datumet - 2 november - får mig att börja skaka av frossa p.g.a. den förmodade kyla is och snö som väntade orkestern däruppe i Orrträsk barack. Jag har genom mitt spelande varit med om många oförglömliga saker, som skulle ta flera veckor att berätta. Så därför ska jag inte berätta det här, det skulle bli alltför långdraget. Men den där baracken i Orrträsk.... undrar om den står kvar däruppe än idag?


Orrträsk barack, en kulen vinterkväll i november 1973. Kvällen
därpå skulle vi spela i Arvidsjaur.


Med dragspelaren JOHN HARRY (1928-1993) spelade vi helgen den
2-3 november 1973 i Orrträsk barack, samt i Arvidsjaur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0