Sommarbilder

Snart är det dags att börja avrunda sommaren 2011. Vad minns man då allra mest av denna fantastiska varma sommar? Alla sköna soldagar ute i den fria naturen, kanhända. Sommaren har jag försökt fånga genom kameran. Här kommer en knippe bilder som togs under flera varma sommarveckor.


Mitt uppe på Pitsundsbron. Det är inte att rekommendera att ta sig en
promenad hitupp. Bilarna kom obehagligt nära...


Pitsundet som det såg ut en dag i slutet av juli...


Vid det gamla färjstället syntes badande människor...


...och givetvis på Norrlands Riviera, Piteå Havsbad...


...badande människor också på Hamnviken i Öjebyn. Ett eldorado när
jag var i 10-11-årsåldern.


En farmor med sitt barnbarn under ett blommigt parasoll. En bild av
den svenska sommaren 2011.


En dag fick vi besök! "Kåggamojet" Axel flög plötsligt in och parkerade
sig på väggen. Vad han ville? Ja, han sa att han bara hade vägarna förbi,
och ville in för att säga ett HEJ!


    - Va gör du däruppe, farfar, sa Norah till mig när jag en dag stod
uppe på uthusets tak. 
    - Jag fotograferar världens vackraste tjej! sa jag och tog denna bild.


På Svensbylijda träffade jag dessa två kossor. Mina morföräldrar i
Blåsmark hade en vit ko. Hennes namn var Norma.


Streaplers gästade Kanislogen i Älvsbyn den 6 juli.


Återigen en bild från Svensbylijda.


Å så alla dessa fagra blommor...


...som skänker sommaren en alldeles extra dynamik.


Ett av naturens många konstigheter.


Kolla däruppåt...! Ja, denna handske har skapat lite tankeverksamhet
hos mig. Hela våren, hela sommaren har den på nåt sätt velat förmedla
ett sorts budskap...?

-------------------------------------------------------------
Foto: ROGER LINDQVIST.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0