Zarah Leander & Gösta Ekman d.ä. i 30-talets nöjesliv

Gamla nöjesannonser som berättar om en tid då de stora elefanterna ZARAH LEANDER & GÖSTA EKMAN d.ä. roade sin samtid i 30-talets Stockholm. Hösten 1934 stod Zarah Leander på Oscars i föreställningen "En kvinna". Samtidigt bjöd "den store" Gösta Ekman d.ä. på "Nästan gifta" på Vasan. Ja, tänk om man hade fått vara med. Bara slinka in för att sjunka ner i en bekväm fåtölj på första raden, luta sig tillbaka för att avnjuta Zarah och Gösta. Tyvärr kan det bli problem med att förverkliga det hela. Därför är det snart dags att avtäcka min tidsmaskin som jag hållit på att meka med sedan några år tillbaka. Än så finns en hel del jobb att göra. Det som jag mest gruvar mig för är när jag skall in på besiktningen i Öjebyn. Tänk om maskinuschlingen inte blir godkänd? Då blir det ingen resa tillbaka till 1934, för att kolla in Zarah och Gösta...Nåja, jag tror det löser sig på nåt vis. Under tiden så kan vi ju titta på de annonser som en gång fanns i Dagens Nyheter. Se och njut...


DAGENS NYHETER ¤ Den 15 oktober 1934.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0