Hästarnas dal, och annat smått och gott


På somrarna finns på den här platsen ett okänt antal hästar, som
springer i full frihet på de gröna ängarna. Platsen är belägen i Blåsmark
min mors barndomsby. Det här stället med sina vidsträckta vyer har
jag döpt till "Hästarnas dal". När jag passerade i morse, kunde jag inte
låta bli att plocka fram min kamera för att föreviga det hela. Och nog
ser det fint ut. Klädd i sin snövita vinterdräkt lyser hela landskapet upp
det mörka som omger oss för närvarande.


Hästarnas dal, fast sett ur en annan synvinkel. Den ensamma ladan
är snart ett minne blott. Men här i mina hemtrakter finns en och annan
fortfarande kvar.


Samma vy återigen. Himlens färger kontrasterar så fint mot den vita
snön. En färgkombination som jag gillar helskarpt. Vår herre har på
denna bild målat naturen med sin alldeles speciella färgpaljett. Vad
kan man säga? Vackert, naturligtvis!


På vägen från Blåsmark till Svensbyn, träffade jag på dessa avskalade
och magra furor. Rena rama konstverket tyckte jag och knäppte med
kameran...


Alldeles bredvid stod dessa magra stackare...


Hortlax kyrka fick även den vara med på en bild.
--------------------------------------------------------
Foto: Roger Lindqvist.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0