"Nu dansar vi farfar!"


Norah sov över hos sin farmor och farfar en natt. På morgonen när
frukosten var uppäten, tog hon till orda och sa: "Nu dansar vi farfar...!"
På med radion för en stunds musik, sen började en avancerad form
av discodans på köksgolvet med Norah och farfar. När jag försökte att
hålla om henne i dansens virvlar, sa hon: "Neeej farfar! Så där gör man
inte, man dansar så här...!"
Sedan så svävade Norah ut på golvet i en
fri dans. Sen så undervisade hon mig: "Farfar, kan du göra så här?"
skuttade hon runt barfota på golvet. Farfar då? Jo, han försökte väl så
gott han bara kunde. Resultatet blev en slags form av en sådan där krigs-
dans som infödingarna i det vilda Borneo utförde en gång för länge sen.
Men eftersom snöandet tilltog strax efteråt, kan det tänkas att min dans
var en snödans istället...?

Kommentarer
Postat av: Ilone

Kan se er i dansens virvlar :)

Vackra ögon har hon ert barnbarn Norah, ser ut att ha mycket som hon funderar på..



Jag har problem med att följa din blogg nu innan all e-post är överförd till nya datorn, därför vevar jag igång gamlingen då och då.

Varma hälsningar och ett gott nytt (blogg)år!

ILone

2011-01-14 @ 12:45:16
URL: http://vintersaga.wordpress.com
Postat av: Roger

Önskar även dig, Ilone, ett Gott Nytt År med din nya dator!

Roger.

2011-01-14 @ 13:55:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0